A Project Eden egy 2001-es akció-kaland videojáték, amelyet a Core Design fejlesztett és az Eidos Interactive adott ki PlayStation 2-re és PC-re
Történet és világa
A játék egy poszt‑humanista világban játszódik, ahol a túlnépesedés következtében városok egyre feljebb épülnek (felhőkarcolók hálózata), míg a legszegényebbek az alsó szinteken élnek – lepusztult alvilági területeken éhezők, mutánsok, bűnözők között
A történet akkor indul, amikor a Real Meat Factory nevű szintetikushús-üzemhez küldenek technikusokat javítási munkára – majd ők eltűnnek. A UPA (Urban Protection Agency) elitcsapatát küldik ki nyomozni: Carter, Andre, Minoko és Amber alkotják az egységet
Karakterek és egyedi képességek
A játék során egy karaktert irányítasz, de bármikor válthatsz másikra – és akár négyen is játszhattok egyszerre, felosztva a szerepeket
Carter – csapatvezető: zárt ajtók nyitása, interjúk készítése NPC-kkel.
Minoko – hacker-zseni: számítógépes terminálok feltörése, robotok vagy automatikus kapuk irányítása.
Andre – mérnök: gépek, mechanizmusok javítása, omnitool használata.
Amber – kiborg: ellenáll a veszélyes környezetnek (tűz, gáz, elektromosság), és speciális fegyvereket használhat
Játékmenet és struktúra
11 nagy szint (level), mindegyik lefelé épülődve a város alsó szintjei felé vezet – célként az eltűnt technikusok felkutatása, mutánsok, genetikus kannibalizmus és titkok feltárása jelenik meg
A játék puzzle-központú, ahol a karakterek képességeit kombinálva kell környezeti megoldásokat találni – például Amber kiiktatja a mérgező gázt, Andre megjavítja a gépeket, Minoko hajtja végre a hackelést
A harc nem központi elem – könnyű, egyszerű ellenségekkel, regenerációs mechanizmussal (gyors újratöltéskor a karakter újraéled) – így a fókusz főként a logikai feladatokon van
Hangulat és koncepció
A játék sötét, cyberpunk stílusú atmoszférát alkot: hatalmas városi terek, alagsorok, katakombák és elhagyatott lakóhelyek kombinálva ellentmondásos, dystopikus látvánnyal
A kritikusok értékelése szerint bár a harc egyszerű, a szellemes környezeti és logikai feladványok jól működnek, átgondolt dizájnnal megépítve – az élmény a felfedezésben és csapatmunkában rejlik
Megemlítik, hogy a többjátékos kooperatív mód különösen értékessé teszi a játékélményt, annak ellenére, hogy a technikai hibák miatt nehézkes volt a mentés multiplayerben